ďťż

P0406 "Czujnik A recyrkulacji spalin - wysoki sygnał wejściowy" co jest uszkodzone ?

P0406 "Czujnik A recyrkulacji spalin - wysoki sygnał wejściowy" co jest uszkodzone ?





Dawid849 - 12-05-2010 11:10
P0406 "Czujnik A recyrkulacji spalin - wysoki sygnał wejściowy" co jest uszkodzone ?
  Witam czy ktoś może mi powiedzieć czym jest spowodowany ten błąd i co jest uszkodzone ?P0406 "Czujnik A recyrkulacji spalin - wysoki sygnał wejściowy". Szukałem na forum ale nic nie mogłem znaleźć





jendrekmak - 12-05-2010 11:29

  innego czujnika poza EGR raczej nie masz w układzie recyrkulacji spalin więc musisz go sprawdzić. albo zawieszony egr albo czujnik



Dawid849 - 12-05-2010 11:33

  No właśnie wyciągałem EGR , sprawdzałem i jak dodawałem gazu to się otwierał i zamykał .

Dodam też te ten błąd wyskoczył nie na wolnych obrotach tylko jak dodałem gazu i po kilku odczytach wyskakuje błąd.

egr mam okablowany



12345mario - 12-05-2010 11:42

  A czy nie zaślepiłeś czasami EGR-u? Bo jeśli tak, to przy okablowanym EGR-ze będzie wyskakiwał błąd.





Dawid849 - 12-05-2010 11:58

  Nie, egr nie jest zaślepiony. Zastanawiałem sie właśnie nad tym ale widziałem ze nie można bo będzie błąd, no chyba ze się zrobi w zaślepce małą dziurkę ale i tak nie zaśplepiałem

No i widzicie wraca do mnie cały czas pytanie o które sie pytałem z tym elektrozaworem sterującym w którym coś mi lata.

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=99135



12345mario - 12-05-2010 12:04

  Po dodaniu gazu, zawór EGR-u ma się zamknąć całkowicie. Ma prawo być otwarty na wolnych obrotach. Czy tak masz? Jeśli właśnie tak jak piszę, to nie mam więcej pojęcia, co może być przyczyną błędu.



Dawid849 - 12-05-2010 12:09

  Powiem szczerze ze teraz zgłupiałem nie jestem pewien czy jest tak jak piszesz czy na odwrót. Ale to chyba nie możliwe ? wiem ze na wolnych obrotach był w jednej pozycji jak dodałem gazu był w drugiej pozycji, jak znowu wolne obroty to powracał do pierwotnego stanu. Tylko na prawdę nie pamiętam kiedy się otwierał kiedy zamykał ;/



12345mario - 12-05-2010 12:09

  Na potwierdzenie tego co piszę masz filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=sQCvihDxj9A



Dawid849 - 12-05-2010 12:16

  Muszę sprawdzić teraz jeszcze raz, powiedz mi tylko czy mam mieć podłączone tylko podciśnienie czy kabel też ?



12345mario - 12-05-2010 12:19

  Wg mnie kabel też. Po kablu idzie info do kompa ile spalin przechodzi przez EGR. Ale nie testuj za długo, bo może zapalić się pomarańczowa lampka CHECK ENGINE. W przypadku okablowanego EGR-u jest to błąd "twardy". Skasowanie w serwisie to koszt 50zł, ja tak miałem, jak nieświadomie zaślepiłem go. Wyjęcie zaślepki nic nie dało, błąd pozostał.



Dawid849 - 12-05-2010 12:25

  ok. dzięki za info , no w razie czego to wezmę ze sobą kabel żeby sprawdzić ponownie błędy w razie jak by coś wyskoczyło nie przewidzianego



jendrekmak - 12-05-2010 13:11

  może być też zły odczyt na zepsutym czujniku na EGR więc wypada sprawdzić ten czujnik



Dawid849 - 12-05-2010 13:30

  Cytat:
może być też zły odczyt na zepsutym czujniku na EGR więc wypada sprawdzić ten czujnik a gdzie się ten czujnik znajduje ? bo nie za bardzo sie orientuje o czym mowa



jendrekmak - 12-05-2010 16:33

  1 załącznik(i) tam gdzie jest okablowanie na samym egr tylko nie wiem czy jest rozbieralny bo ja mam bez kabli na szczęście.



darix - 17-06-2010 10:37

  Witam,
Koledzy może ktoś miał problem w postaci błędu P0403 - dotyczy również EGR. Bujam się już trochę z tym i nie wiem za bardzo o co chodzi. Co ciekawe jak zapala mi się ten błąd z samochodem nic się nie dzieje (nie ma spadku mocy ani innych negatywnych objawów). Wymieniłem zawór EGR na nowy i miałem z 12tkm spokoju. Teraz z różną częstotliwością (kilkaset lub kilka tysięcy km) zapala się ten błąd.
Będę wdzięczy za podpowiedź do czego się można dobrać.

img
\